Dette nye tilbudet sikrer et klart og gjenkjennelig Business Class-produkt, som skal gi en hevet opplevelse skreddersydd for kunder som søker komfort, fleksibilitet og et høyere servicenivå.
SAS’ nye europeiske Business Class skal styrke flyselskapets konkurranseposisjon og forbedre kundeopplevelsen. Målet er å tiltrekke seg enda flere regionale og internasjonale premiumreisende, og å forsterke SAS’ posisjon i premiumsegmentet. Lanseringen støtter SAS’ langsiktige strategi og styrker Københavns rolle som et globalt knutepunkt for skandinavisk og europeisk tilknytning, samtidig som den forenkler forbindelser og gir en mer sammenhengende opplevelse for passasjerer som reiser med flere allianseflyselskaper.
– Mange av våre reisende som fokuserer på komfort og kvalitet forventer en klart definert europeisk Business Class som samsvarer med internasjonale standarder, sier Paul Verhagen, kommersiell direktør i SAS.
– Selv om SAS Plus har gitt en oppgradert opplevelse, har det manglet den anerkjennelsen og klarheten som reisende søker. Med gjeninnføringen av europeisk Business Class, sikrer vi at SAS tilbyr premiumopplevelsen til et topp europeisk flyselskap.
Business Class vil bli tilbudt på alle internasjonale europeiske flyvninger, inkludert de innen Skandinavia, med salg som begynner 6. mai.
Konseptet inneholder:
Forbedret matopplevelse: Et nytt mat- og drikkekonsept med en mer premium og fleksibel spiseopplevelse, inkludert gjenbrukbart premium servise som imøtekommer de ulike behovene til SAS Business Class-reisende.
Dedikert kabin: En seksjon foran i flyet for Business Class-reisende, adskilt med et gardin og en overhodevegg.
Blokkerte midtseter: Som sikrer mer plass og privatliv.
Prioritert behandling på bakken: Prioritert innsjekking, ombordstigning og tilgang til flere lounger, som sikrer en sømløs premiumreiseopplevelse fra start til slutt.
SAS’ nye mattilbud reduserer matsvinn, øker lokal innkjøp, og erstatter plast med komposterbare materialer—fremhevet ved overgangen til gjenbrukbart porselenservise.