Resultat etter skatt for hele året økte med SEK 431 millioner, en økning på 184 prosent, til SEK 665 millioner sammenlignet med året før.
Resultat per aksje ble 8,50 SEK (3,04), en økning på 180 prosent.
Styret foreslår å doble utbyttet i forhold til året før, det vil si SEK 3,00 (1,50) per aksje, tilsvarende totalt SEK 235 millioner.
– Våren 2020 vedtok vi en oppdatert strategi med fokus på Skandinavia og fjellturisme hele året. Det viste seg å være et vellykket veivalg. Når vi avslutter forretningsåret 2021/22, har transformasjonen bidratt til at vi i dag er et sterkere og mer velstående selskap med god likviditet, sterkere balanse, bedre lønnsomhet og en sterkere merkevare enn før pandemien, sier Stefan Sjöstrand, administrerende direktør i SkiStar.
– Helårsresultatet vårt er det beste i selskapets historie. Omsetning og resultat økte i alle forretningsområder og vi rapporterer et resultat før skatt på SEK 866 millioner, SEK 619 millioner bedre enn året før. Det gir oss en sterk kontantstrøm og forutsetninger for å fortsette å bygge et suksessfullt SkiStar i årene som kommer med mer innsats og investeringer for fremtiden.