– Til tross for globale geopolitiske endringer i 2024, har vi hatt et vellykket år takket være vårt kontinuerlige fokus på våre to viktigste kunder: våre gjester og våre eiere. I 2025 vil vi fortsette å skape flere muligheter for alle våre interessenter, både gjennom å styrke eksisterende segmenter og partnerskap, og ved å utforske nye forretningsmuligheter. Vi er takknemlige for den tillit og støtte som våre eiere, partnere, aksjonærer og våre dedikerte team viser oss, sier Elie Younes, Executive Vice President og Global Chief Development Officer i Radisson Hotel Group.
Med sin tydelige vekst- og utviklingsplan, har Radisson Hotel Group oppnådd flere suksesser i 2024:
Siden lanseringen i 2018 har Radisson Collection-brandet vokst til nesten 70 hoteller i 2024, med betydelig porteføljevekst på nøkkeldestinasjoner. Dette inkluderte signeringen av de første Radisson Collection-hotellene i Paris og Madrid, signeringen av konsernets tredje Radisson Collection-hotell i Riyadh, samt åpningen av flaggskip-hoteller i Roma (Italia) og Srinagar (India). Radisson Collection-hotellet i hjertet av Paris ligger i den ikoniske og verneverdige Haussman-bygningen — kun et steinkast fra Louvre-museet og Le Marais-området. I Madrid åpner et Radisson Collection i den ikoniske Generali-bygningen på Alcala-gaten, en av Madrids mest kjente avenyer i det prestisjetunge Canalejas-området.
I samarbeid med PPHE Hotel Group åpnet Radisson Hotel Group dørene til art’otel London Hoxton i mai. Hotellet ligger i det livlige Hoxton-området og kombinerer kunstverk fra Signature Artist D*Face med moderne design. Tidlig i 2025 vil konsernet også åpne et art’otel i Roma, som markerer merkets debut i Italia.
Radisson Blu-brandet hadde en imponerende vekst i 2024, med mer enn 20 nye hotellåpninger, noe som reflekterer sterk vekst i EMEA og APAC. Denne veksten inkluderte åpninger i noen av verdens mest kjente byer, som Casablanca (Marokko), der hotellet ligger i byens nye finansdistrikt. Det nyåpnede hotellet i Conakry er et landemerke i Guineas hovedstad, og markerer både et nytt marked og en betydelig utvidelse av konsernets tilstedeværelse i Vest-Afrika.
Radisson RED ekspanderte til flere nye markeder, inkludert Danang (Vietnam), Berlin (Tyskland), Auckland (New Zealand), Vientiane (Laos) og Abuja (Nigeria). Et høydepunkt var merkets debut i Irland med åpningen av Radisson RED Galway, som ligger i Galways nyeste nabolag, Crown Square, nær byens sentrum. Radisson RED Phuket Patong Beach – som ligger bare 200 meter fra den ikoniske Patong-stranden – markerer merkets debut i Thailand, og hotellet tar gjesteopplevelsen til nye høyder med sin egen RED radiostasjon.
Radisson Individuals, som ble lansert i 2020, har nå blitt et av de raskest voksende merkene i APAC, med nesten 15 nye hoteller i 2024, inkludert åpninger i Udaipur og Saket i Sør-Delhi (India). I EMEA ble merket utvidet med nye hoteller i Oman, Sardinia, Tyrkia, Frankrike og Storbritannia, inkludert åpningen i Surrey og Bolton, hvor hotellet ligger i tilknytning til Bolton Wanderers Football Club.
Mot slutten av året relanserte Radisson Hotel Group sitt midtprissegment, prizeotel, som Prize by Radisson. Nye hotellåpninger under det relanserte navnet ble annonsert i Gdansk (Polen) og Berlin (Tyskland), som et viktig skritt i merkets vekststrategi.
Med mer enn 150 hoteller i drift og under utvikling, er Radisson Hotel Group nå industrileder innen det eksklusive resort-segmentet. Nye åpninger og signeringer ble annonsert på spektakulære destinasjoner, inkludert et nytt hotell på Mauritius. Hotellet ligger langs øyas østkyst på en av de mest uberørte strendene.
I 2025 vil Radisson Hotel Group fortsatt fokusere på ekspansjon på strategiske destinasjoner for hvert marked og skape flere muligheter for interessentene.