– Det viser at vi har satset helt riktig med vår omnisalg-strategi, sier Tickets markeds- og administrasjonssjef i Norge, Ellen Wolff Andresen.
Satsingen i flere kanaler ga et resultat for fjoråret på 73 millioner kroner, mot 61 millioner i 2015. Salget økte med åtte prosent til 5 560 millioner kroner (5 140), ifølge selskapets årsrapport.
– Jeg er svært stolt over at vi igjen gjør et rekordresultat, og samtidig nådde den høyeste omsetningen noensinne, sier konsernsjef i Ticket Privatreiser Katarina Sjögren Petrini i en kommentar til resultatet,
Salget i Sverige – som er det største markedet – opplevde en økning på fem prosent i fjor, sammenlignet med 2015. I Norge var den på hele ni prosent.
I likhet med Wolff Andresen tillegger Sjögren Petrini Tickets omnikanal-satsing – i butikk, på telefon og online – som en viktig årsak til det sterke fjorårsresultatet.
– At våre reisebutikker sørver alle våre kunder og at de får samme service uansett bookingkanal bidrar til vår lønnsomhetsvekst, mener Sjögren Petrini.
– Onlineveksten gir våre butikker nye kunder, samtidig som vi ser at flere onlinekunder velger Ticket takket være den høye service kundene vår får av våre dyktige reiseselgere og vår store tilgjengelighet.
Veksten i lønnsomheten fortsetter inn i 2017, noe som ikke minst er tilskyndet av det ustabile været i vår.
– Sol og varme er viktig for svensker og nordmenn, og det er tydelig at mange vil sikre seg noen varme uker utenlands i sommer, avslutter Katarina Sjögren Petrini.