Forberedelsene til neste TravelMatch er for lengst i gang. Registreringen for selgere har vært åpen en god stund, noe som har resultert i et stort antall spennende leverandører på selgerlisten, og det er allerede venteliste for å delta. Nå er også turen kommet til kjøpere og media, som har muligheter for å registrere seg i databasen, og dermed få tilgang til informasjon om de aktuelle selgerne som skal delta, selv om denne listen fortsatt vil bli oppdatert noe.
– Ved å være registrert i databasen, kan du allerede nå finne ut hvem du er interessert i å ha møter med, fremholder prosjektleder Arne Sundt-Bjerck.
Som alltid er TravelMatch en ettertraktet arena for mange, og det er derfor allerede fullbooket, selv om noen få har fått aksept for å registrere seg online litt senere. Likevel er det allerede nå et bredt spekter av aktører fra store deler av verden, selv om Europa naturlig nok er i overvekt. Her finner du internasjonale flyselskaper, fergerederier, hotellaktører, nasjonale og regionale turistkontorer, og ikke minst et betydelig antall av DMCs/incoming-agenter. Noen har vært her mange ganger allerede, og er kjent for mange, men det er også et stort antall nye og spennende aktører som deltar. Og det er for lengst en venteliste av selskaper som ønsker å delta, men som det foreløpig ikke er plass til.
– Ikke noe annet sted er det mulig å snakke med så mange potensielle samarbeidspartnere på så kort tid, fremholder prosjektleder Arne Sundt-Bjerck.
TravelMatch fremstår som en effektiv arena for alle som vil ha informasjon, inspirasjon, råd og gode tilbud, eller som kanskje er ute etter en ny samarbeidspartner.
– Siden TravelMatch gjennomføres for 14. gang, er dette et godt innarbeidet arrangement, både internasjonalt og i Norge. Og det er følgelig det klart største og viktigste arrangementet for alle som jobber med reiser ut av Norge, fremholder Sundt-Bjerck.
– Dette er en nyttig arena for alle som jobber innen reisebyråer, turoperatører og eventselskaper, nær sagt uansett hva slags stilling man har, og uavhengig av om du er en erfaren reisekonsulent eller en nyansatt i bransjen. For å knytte nettverk og opprettholde kontakter med kolleger fra inn- og utland, er dette en unik mulighet, og for kjøpere er det ingen kostnader ved å delta.
Tsjekkia er “Destination of the year”
Hvert år er det ett land eller område som har rollen som «Destination of the Year», og denne gangen er det Tsjekkia som blir eksponert for deltagerne. Det innebærer at kjøpere og media får en glimrende anledning til å bli bedre kjent med hele landet, og ikke bare de områdene som allerede er godt kjent for mange. Som et ledd i dete, deltar mange nye og spennende aktører fra landet, og det blir fokus på ulike sider av turistproduktet landet kan tilby, blant annet i form av et eget lunchseminar der alle kjøpere og media er invitert.
Registrering
– De som har deltatt på TravelMatch tidligere, vet hvilke fordeler dette arrangementet gir, og derfor ser vi mange som kommer tilbake hvert år også blant kjøperne, konstaterer prosjektlederen.
– Kanskje er du en av dem, eller kanskje du vurderer dette for første gang? Uansett er registreringen på nett via websiden www.travelmatch.no nøkkelen til suksess.
Som registrert deltager, og bare da, får du tilgang til databasen, tilgang til å forhåndsbooke møter, og ikke minst tilgang til alle deler av selve arrangementet i januar – alt uten å måtte betale en krone.