Fergeselskapet fraktet rundt 140 500 passasjerer, 34 900 biler og 13 400 trailere på rutene sine mellom EU og Norge i årets tre første måneder. Det er en økning på henholdsvis 140, 89 og 53 prosent i forhold til samme kvartal i fjor.
Fjord Line hadde totalt en passasjervekst på 98 prosent, og en økning i total omsetning på om lag 75 prosent fra 2013 til 2014, en utvikling som fortsatte i første kvartal 2015.
– Passasjerveksten i 2015 har så langt vært betydelig, og bookingen for sommersesongen lover bra, sier konsernsjef Rickard Ternblom i en kommentar til tallene.
Han forventer med andre ord en kraftig trafikkvekst også for resten av året.
– Alt i alt ser dette svært lovende ut også i forhold til selskapets forretningsstrategi for de kommende årene, sier han videre.
Økningen skyldes i hovedsak at Fjord Line nå tilbyr daglige avganger i fast rutemønster fra havnene i Bergen, Stavanger, Hirtshals og Langesund.
Fjord Line har også gradvis vunnet markedsandeler på den nystartede ruten Sandefjord – Strömstad.