Kunngjøringen kom bare noen dager etter PSGs seier mot Manchester City på Parc des Princes i UEFA Champions League, der Qatar Airways har rollen som «Official Airline Partner». Partnerskapet inkluderer også Qatar Airways Group, inkludert Qatar Duty Free og Hamad International Airport, for å skape et helhetlig og engasjerende samarbeid.
Qatar Airways-logoen vil fortsatt pryde PSGs klassiske «rouge & bleu»-drakt, samt treningsklær og oppvarmingstrøyer under både nasjonale og internasjonale turneringer, inkludert Ligue 1 og UEFA-konkurranser.
Den 2. januar gjennomførte laget sin første virtuelle pressekonferanse om bord på et Qatar Airways-fly, 10 000 meter over bakken, før sin seier i den franske cupen mot Monaco, som fant sted i Doha.
Paris Saint-Germain spiller en viktig rolle i Qatar Airways’ omfattende sponsorportefølje og bidrar til å knytte merkevaren til klubbens hundretalls millioner fans verden over. I tillegg tilbyr Qatar Airways Holidays offisielle reiseopplegg for PSG-fans, som gir fotballelskere fra hele verden muligheten til å besøke Paris, oppleve byen og se noen av verdens beste fotballspillere.
Partnerskapet med PSG er en del av Qatar Airways’ brede portefølje av høyprofilerte globale sportssamarbeid, som inkluderer FIFA, Formel 1®, UEFA, MotoGP, FC Internazionale Milano, Novak Djokovic, The Royal Challengers Bangalore (RCB), Qatar Airways Premier Padel Tour, IRONMAN Triathlon Series og mye mer.