Ib Jensen ser frem til å skape nye og innovative opplevelser når han trer inn som leder for avdelingen i Kongens by.
– København er den mest besøkte destinasjonen i Skandinavia og et favorittreisemål for mange, sier en fornøyd Wåge-Lorentzen om hvorfor de utvider med et nytt kontor nettopp her. – Vi er et selskap i vekst, og vårt mål er å være der kunden er. Da er det naturlig å ha flere små satelittkontorer fordelt i Norden fremfor å ha et stort hovedkontor i Oslo, forteller han.
Ophelix har med tiden blitt et prisvinnende byrå som har spesialisert seg på små og store events, gruppereiser og konferanser. Siden oppstarten i 2009 har de etablert seg både i Oslo, Bergen og på Sørlandet. I 2021 åpnet Ophelix kontor i Reykjavik og gjenåpnet sin avdeling i Stockholm som fikk en pause under pandemien. Nå står altså København for tur, hvor hovedfokus blir på DMC og gruppereiser.
Leder for denne avdelingen er altså Ib Jensen. Med sin lange fartstid i event- og reiselivsbransjen, med blant annet over 10 år som prosjektleder i Meeting & Events hos Egencia, har han både et solid nettverk å vise til og har utviklet en egen teft for hva ulike kunder ønsker seg. – Jeg liker å ha øynene åpne for nye trender og alt som kan gi kundene våre litt mer enn de forventer, sier Jensen. – Jeg har jobbet med store eventer i en årrekke og identifiserer raskt hva de ulike kundene trenger for å oppnå det de ønsker seg, forteller han og legger til: – Det ligger til jobben min å ha et ekstra øye for de små detaljene som gjør den store forskjellen.
En spennende nyhet er det også at Per Ankaer i MCI Copenhagen kommer inn som investor i Ophelix. Han har over 20 års erfaring i bransjen, med konferanser og events av topp kvalitet som sitt varemerke, Per trer også inn som styreleder i det danske selskapet.
– Vår erfaring er at kundene får et bedre tilbud ved at vi er bemannet i byene de skal besøke, sier Wåge-Lorentzen. – Nylig hadde vi en kunde fra Romania som ønsket et opplegg for tre dager i København og fire dager på Island. Da er det fint å kunne gi et helhetlig tilbud fra samme selskap, konkluderer Wåge-Lorentzen.