Monica Angell Onsrud har tidligere jobbet i Norges Handels- og Sjøfartstidende (NHST), Schibsted og Amedia. Det siste året har hun skaffet seg verdifull erfaring innenfor e-commerce og bruk av sosiale medier.
Onsrud tiltrådte stillingen 1. oktober 2016.
– Jeg er veldig glad og stolt over å ha fått denne unike muligheten. Det er utrolig spennende å få begynne i Berg-Hansen, og jeg kjenner stor ydmykhet over å få lov til å jobbe med så mange flinke medarbeidere, sier Onsrud, som fortsetter;
– Slik jeg ser det, er det store likheter mellom reiseliv og mediebransjen. Begge befinner seg i en spennende fase der møtet mellom teknologi og menneske er helt essensielt. Dette er også bransjer som møter utfordringer knyttet til internasjonalisering av innhold, tjenesteutvikling og betjening.
Et reisebyrå slik det var for fem år siden er noe helt annet enn hva det vil være fem år frem i tid. For Berg-Hansen er det viktig å tenke det totale behovet til den reisende, både i dag – og frem i tid, mener hun.
– Vi skal fortsette å levere reisebyråtjenester i verdensklassen, samtidig som vi skal ha fokus på innovasjon og morgendagens løsninger. For meg har det har vært en svært positiv overraskelse å oppleve at Berg-Hansen ikke bare har fokus på innovasjon, men også har betydelig gjennomføringsevne. Det er en kombinasjon av innovasjon og gjennomføringsevne som vil utgjøre forskjellen fremover. Jeg gleder meg til å være med å utvikle selskapet videre og inn i en spennende tid, sier Onsrud.