Kristiansen kommer fra Innovasjon Norge, der hun jobbet som digital markedsfører for Visit Norway. Her var hun ansvarlig for markedsføringen av Norge i sosiale medier.
Hun har bachelor i reiseliv fra Høgskolen i Lillehammer og master i internasjonal hotell- og reiselivsadministrasjon fra Norsk Hotellhøgskole i Stavanger og Oxford Brookes University i England
I tillegg har hun mer enn ti års erfaring fra arbeid med web, sosiale medier og destinasjonsmarkedsføring innenfor reiselivsbransjen.
– Hanne Kristiansen vil tilføre selskapet viktig kompetanse i det å gjøre reiselivsproduktet mer attraktivt og synlig i markedet, sier Kjell Ove Solbakken, daglig leder i det Lillehammer-baserte selskapet Norsk Turistutvikling.
Kristiansen vil få et særlig ansvar med å utarbeide attraktive reiseruter for den nasjonale klyngen for campingbedrifter, og bistå deltagerbedriftene i å øke attraktiviteten i markedet. Dette vil gjøres i nært samarbeid med NHO Reiseliv Campingavdelingen.
Kristiansen vil med sin kunnskaps- og erfaringsbakgrunn også delta i øvrige utviklingsprosjekter, og ha særlig ansvar for web og sosiale medier.
– Vi er opptatt av å bygge team med våre oppdragsgivere og samarbeidspartnere for å ta de næringsmessige muligheter i bruk, understreker Solbakken.
Ifølge ham vil en økt satsing på sosiale media/web være viktig for å øke verdiskapingen i reiselivsnæringen.
– Hanne vil også bistå bedrifter og destinasjoner i digital markedsføring, sier Solbakken.
NTU har nå seks medarbeidere som jobber med rådgivning mot offentlige og private aktører som ønsker å utvikle arbeidsplasser og næringsvirksomhet innen reiseliv, opplevelser, fritidsbebyggelse, mat og andre tilgrensende næringer.