Til tross for fjorårets suksess, viser årets bookingtall en enda større økning av gjester i julebordsesongen. Sammenlignet med samme periode i 2015, har antallet bestilte turer i november og desember økt med et gjennomsnitt på fem prosent på alle linjer.
Det er snart på tide å fråtse i juleskinke, pølser og annen julemat. Dette er spesielt merkbart om bord på Stena Line, hvor julestria nå snart begynner. Sammenlignet med 2015, har Stena Lines bestillinger før jul allerede økt med fem prosent. Stena Line skifter i førjulstiden navn til Santa Line, som en del av sin julekampanje.
– Perioden frem til jul er veldig populær, og mange benytter anledningen til å besøke julemarkedene i nabolandene, samt å shoppe gaver og tradisjonelle julevarer. I fjor var Santa Line svært populært blant våre reisende, og i år er det enda mer attraktivt å reise, sier Ole Herman Kjernsby, Head of Travel Norway.
For mange passasjerer er reisen en utmerket mulighet til å kjøpe både julegaver til venner og familie samt ulike julespesialiteter. Basert på fjorårets salg og trender innen julegaveshopping om bord, er dette Stena Lines beste julegavetips i år: En god parfyme til voksne og leker fra den nye filmen Trolls til barn. Tallene fra tidligere år tyder på at salget av parfyme har økt om bord, og trenden ser ikke ut til å avta i år.
– Frost var fjorårets «hit» for de små og leker fra filmen Trolls er forventet å bli bestselgeren i år, sier Cecilia Alenfelt, Commercial Manager på Stena Line.