Lojalitetsprogrammet Scandic Friends ble lansert av Scandic i 2008, som siden har utviklet seg til å bli Nordens største og mest populære i sitt slag.
– Med denne relanseringen vil vi tilby gjestene unike fordeler og bedre hotellopplevelser, sier Even Frydenberg, konsernsjef i Scandic Hotels Group, i en pressemelding.
Flere nye partnerskap er en sentral del av det nye Scandic Friends-programmet.
* Gjennom et samarbeid med Live Nation og Ticketmaster vil Scandic tilby billetter til medlemmene til store arrangementer og konserter, eksklusiv backstage-tilgang, og til og med møter med artister.
* Sammen med det globale bilutleieselskapet Hertz kan Scandic tilby gjestene å få leiebilen levert rett til hotellet.
* Med et fornyet samarbeid med Redd Barna kan Scandic-medlemmer veksle lojalitetspoeng inn i støtte til Redd Barnas prosjekter.
– Vi har skapt et lojalitetsprogram som aktiverer og engasjerer gjestene, og som skal skreddersy vårt tilbud til deres ønsker, sier Tine Birkeland Westby, markeds- og kommunikasjonsdirektør, Scandic Hotels Norge.
Bonuspoeng opparbeides ved overnattinger og ved kjøp av mat og drikke på hotellene. Poengene kan brukes på bonusnetter og delbetaling av bonusnetter, samt tilleggstjenester på hotellene og tilbud fra Scandics nye samarbeidspartnere.
I tillegg introduserer Scandic et nytt nivå i fordelsprogrammet, nivå fem, som gir de mest lojale kunder enda større fordeler.
Sammen med lanseringen av nye Scandic Friends, lanseres også i disse dager en ny Scandic-app. Gjennom denne vil gjestene få tilgang til de beste prisene og tilbudene, og de kan enkelt booke hotellrom på alle hoteller Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland og Polen, med en komplett oversikt over tilgjengelige rom og priser.
I appen får gjestene oversikt over bestillinger og lojalitetspoeng, finner veibeskrivelser til hotellene, ser menyen til hotellrestauranter og mye mer.
Scandic-appen kommer til å være tilgjengelig på engelsk, dansk, finsk, tysk, norsk og svensk i alle land som har støtte for App Store eller Google Play.