Berg-Hansen vant anbudet på bakgrunn av kvalitet og de digitale løsningene. Det skjedde etter en omfattende anbudsrunde.
Berg-Hansen har investert mye i både reiserådgiverkompetanse og utvikling av digitale tjenester samt teknologi. En stor utviklingsavdeling gir ifølge administrerende direktør i Berg-Hansen, Per Arne Villadsen, klare fortrinn når det gjelder å utvikle tjenester som er skreddersydd norske brukerbehov.
– Disse løsningene gjør det effektivt å være på jobbreise, sier han.
NRK og Berg-Hansen har bak seg et åtteårig samarbeid, som ifølge Berg-Hansen-sjefen har resultert i besparelser på mer enn 7,9 millioner.
– NRK er en spennende kunde som har mange kompliserte reisebehov. Det utfordrer oss i det daglige og det liker vi. Vi har lagt bak oss åtte år med godt samarbeid. Nå revitaliserer vi samarbeidet og gleder oss til veien videre, sier konkluderer Villadsen.