Det er flypassasjerer over hele verden som har kåret Norwegian til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter for tredje år på rad, og samtidig Europas beste lavprisselskap for femte år på rad under prestisjefylte og anerkjente SkyTrax World Airline Awards.
– Det betyr veldig mye for alle oss i Norwegian å bli tildelt disse prisene i år igjen, sier Norwegians konsernsjef Bjørn Kjos i en pressemelding.
– Jeg vil rette en stor takk til våre passasjerer verden over som har stemt på oss, sier han videre.
– Dette ville aldri vært mulig uten alle de engasjerte medarbeiderne i Norwegian som hver dag tar hånd om våre passasjerer. Det er givende å se at våre splitter nye fly, gode service og lave priser blir verdsatt av våre kunder. Vi skal fortsette å gjøre vårt ytterste for å levere det kundene forventer samtidig som vi ekspanderer videre i Europa, USA og andre deler av verden.
Norwegians kommersielle direktør Thomas Ramdahl, styreleder Bjørn Kise og medarbeidere fra Norwegians baser i Paris, Oslo og London tok imot prisene under Paris Air Show i dag.
– Norwegian har vært en av de aktørene i World Airline Awards som de siste fem årene har levert stabilt gode resultater, sier administrerende direktør av SkyTrax, Edward Plaisted.
– Norwegian har klart å holde en god posisjon blant de andre lavprisaktørene samtidig som selskapet også forbedrer sin posisjon blant de øvrige aktørene. Norwegian er blant de 30 beste flyselskapene i verden – en fantastisk prestasjon for et flyselskap som er i så sterk vekst, sier han.
Norwegian havnet faktisk på 28. plass i kåringen verdens beste flyselskap, SAS på 65. Der gikk Qatar Airlines til topps. Lufthansa ble ellers kåret til Europas beste flyselskap.
Fakta om SkyTrax World Airline Awards
Den mest prestisjefylte og anerkjente prisutdelingen i flybransjen. Reisende fra hele verden (160 land og 18 millioner passasjerer) deltar hvert år i verdens største undersøkelse for kundetilfredshet blant flypassasjerer. Over 280 flyselskaper måles i undersøkelsen. Kundene bedømmer alt fra opplevelsen under innsjekk, ombordstigning, setekomfort, renslighet i kabinen, mat, drikke, underholdning og service.