Flyene skal etter planen settes i trafikk sommeren 2017. De er av typen 787-9 Dreamliner, som er noe større enn de åtte Dreamliner-flyene Norwegian i dag bruker på sine langdistanseruter.
Selskapet vil med denne siste avtalen totalt ha 19 Dreamlinere i langdistanseflåten i 2018.
Norwegian fortsetter å bygge opp langdistanseflåten for videre vekst internasjonalt og har inngått avtale om å lease to langdistansefly av typen Boeing 787-9 Dreamliner. Norwegian skal etter planen sette flyene i trafikk sommeren 2017.
Norwegian har i dag åtte fly av typen 787-8 Dreamliner i flåten og nå 11 fly av typen 787-9 Dreamliner i bestilling. Dermed kommer selskapet foreløpig opp i en flåte på 19 langdistansefly, hvorav fire leveres i 2016, fem i 2017 og to i 2018.
– For å gjøre langdistanseoperasjonen enda mer konkurransedyktig er vi avhengige av flere nye, kostnadseffektive fly. Langdistanserutene er svært populære hos våre reisende, og jeg er svært tilfreds med at vi nå har sikret oss flere fly i flåten. Det muliggjør lansering av enda flere spennende ruter og reisemål over hele verden. Dreamlineren er et fantastisk fly, med høy passasjerkomfort, lang rekkevidde, lavt drivstofforbruk og mindre utslipp, sier administrerende direktør Bjørn Kjos.
Norwegians versjon av denne større Dreamliner-modellen har totalt 344 seter, hvorav 35 i Premium-kabinen og 309 i Økonomi.
Flyene leases av Norwegians heleide datterselskap Arctic Aviation Assets.