Ferien er høysesong for bruk av sosiale medier, men det er store forskjeller mellom de nordiske landene.
– Mens danskene er glade i mail foretrekker nordmenn SnapChat, svenskene Instagram og finnene WhatsApp, sier ansvarlig for sosiale medier i Ving, Elisabeth Larsen-Vonstett.
Undersøkelsen viset at nordmenn er de største forbrukerne av sosiale medier i ferien. Ifølge de 35 000 spurte i de nordiske landene sier én av fire nordmenn at de ikke bruker sosiale medier, mens halvparten av danskene sier det samme.
– Her kjenner jeg meg godt igjen. Jeg elsker å se på andres feriebilder i sosiale medier og deler mange bilder selv når jeg er på ferie. I likhet med nordmenn flest bruker også jeg Facebook og SnapChat aller mest, sier Larsen-Vonstett.
Om undersøkelsen
Gjennomført blant medlemmer av selskapets reisepanel i Norge, Sverige, Danmark og Finland i desember 2015 og januar 2016. Totalt 35 000 respondenter (9000 i Norge, 6000 i Sverige, 13 000 i Danmark og 7000 i Finland).