Nordic Business Travel Summit (NBTS) går av stabelen 17. og 18. mars i Oslo på Clarion Hotel The Hub. Arrangementet organiseres av de fire nordiske foreningene Danish Business Travel Association, Finnish Business Travel Association, Norwegian Business Travel Association og Swedish Business Travel Association. NBTS rullerer mellom de fire nordiske hovedstedene, og i år er det Oslo sin tur.
Arrangementet samler over 400 reiseansvarlige og leverandører fra Norden, Europa og resten av verden. Årets tittel er «Let’s get real in an AI world». Det er ikke overraskende at kunstig intelligens står sentralt, siden AI allerede nå endrer måten både kjøpere og leverandører jobber på. Nye løsninger og muligheter kommer på løpende bånd, og både reiseansvarlige og leverandører har stort behov for å diskutere og lære mer om disse.
Samtidig understreker innholdet på NBTS-arrangementet at teknologien i seg selv ikke er det viktigste, men snarere hvilken betydning den har for områder som bærekraft, reisesikkerhet og reiseadministrasjon (Travel Management). Travel News vil være til stede for å fange opp signaler om hvordan reiseansvarlige og leverandører innen forretningsreiser vurderer utviklingen fremover.