– Vi har lenge ønsket å utvide nedslagsfeltet for våre operasjoner, og nå er tiden inne, sier Nina Kristine Madsen-Geelmuyden, medeier og direktør for kommunikasjon og bærekraft i NAC.
Fremover skal NAC levere opplevelser langs hele Kyst-Norge opp til Svalbard. Hun skal sammen med kollegaene styrke porteføljen med opplevelser og pakketering av blant annet Ålesund, Trondheim, Bergen/ Flåm og Oslo.
– Vi vil med dette bli en mer attraktiv og komplett aktør, som pakker hele Norge og Svalbard for grupper og bedrifter, både nasjonalt og internasjonalt. Vi ønsker også å bli en god samarbeidspartner og medspiller til lokale aktører på de ulike destinasjonene, sier Madsen-Geelmuyden.
Vil styrke samarbeid på tvers av regionene
Hun understreker at konkurransen i reiselivet er global.
– For å kunne skape sterke opplevelser i konkurranse med andre, internasjonalt dominerende destinasjoner, har jeg spesielt tro på unike konsepter som strekker seg på tvers av regionene. De grepene vi nå tar i NAC, muliggjør i enda større grad dette, sier Madsen-Geelmuyden. Hun sier videre at selskapet vil bruke tiden godt framover på å bygge kunnskap og nettverk til lokale aktører og leverandører, og at potensielle samarbeidspartnere gjerne må ta direkte kontakt.
Attraktiv internasjonalt
Madsen-Geelmuyden har sammen med kollega og prosjektleder i NAC, Oda Marie Buraas, akkurat kommet hjem fra en ukes Road show i New York, Seattle og Los Angeles.
– Gjennom 40 møter med noen av de fremste, amerikanske turoperatørene og agentene i Nord-Amerika, har vi fått bekreftet at det arktiske nord og Kyst-Norge er noe av det mest unike vi har, sett ut fra et amerikansk perspektiv. Vi opplever at dette også gjelder flere andre utenlandsmarkeder, og at responsen generelt er svært god, sier Buraas.
Møter bransjen på Norsk Opplevelseskonferanse i Bodø
Denne uka stiller Buraas og Madsen-Geelmuyden sammen med Isabella Einarsen, (salgssjef) og Marte Wergeland (prosjektleder) i NAC, på Norsk Opplevelseskonferanse i Bodø.
– Dette er en flott arena for kunnskapsutveksling, og en unik mulighet til å møte sentrale aktører i opplevelsesnæringa og norsk reiseliv. Årets tema handler om å gå fra kriser til ny kraft. Noe som også gjelder for vår del med ny satsing på nordområdene i kombinasjon med Kyst- Norge. Vi ser skikkelig fram til å jobbe videre med dette, avslutter Madsen-Geelmuyden.