Som general manager skal Wrahme blant annet lede den kommersielle strategien og operasjonene i Norge.
– Magnus er en erfaren salgs- og business-leder med gode forutsetninger for å bygge gode kommersielle strategier. Han er derfor i en utmerket posisjon for å drive vår virksomhet i Norge, sier GBTs administrerende direktør i Europa, Elyes Mrad.
Wrahme har en omdattende bakgrunn i reisebransjen. Fra 2013 til 2014 var han øverste kommersielle leder (Chief Commercial Officer) og vise-president for globalt salg i Hurtigruten.
Før det hadde han flere ledende posisjoner i Royal Caribbean Cruises.
– Jeg ser store muligheter for GBT i det norske markedet, sier Wrahme.
– Vår globale merkevare er synonymt med utmerket service, og vi er et team som forstår behovet blant norske forbrukere. Jeg tviler ikke på suksess de kommende årene.
American Express Global Business Travel retter seg i hovedsak mot forretningskunde-segmentet. Selskapet er tilstede i 120 land, har nærmere 12 000 ansatte verden over, og er en joint venture med morselskapet American Express.