Resultatene fra Norsk Kundebarometer 2017 er inne, og kundene har talt: Nordic Choice Hotels ble bransjevinner og kan vise til fire stjerner i Norsk Kundebarometer 2017. I tillegg klatrer selskapet fra 87. plass i 2016 til en 42. plass i 2017.
– For en knallstart på uka! Hver eneste dag jobber alle i Nordic Choice Hotels utrolig hardt for å levere topp kvalitet, skreddersydde hotellopplevelser, og ikke minst en liten dose hverdagsmagi. At gjestene våre setter pris på innsatsen og belønner oss med dette fantastiske resultatet er den største utmerkelsen vi kan få, sier Petter Stordalen, eier av Nordic Choice Hotels.
Årets barometer-rakett er likevel Thon Hotels, som klatrer 68 plasser opp. Hotellkjeden ligger nå på 51. plass, mot fjorårets plassering på 119. plass. I tillegg til 51. plassen på Kundebarometeret viser årets bransjeresultater at Thon Hotels ligger på 2. plass blant de norske hotellkjedene.
– Vi har valgt en ny strategi for Thon Hotels de siste årene, og ser nå effekten av hardt arbeid i alle ledd. Vi setter gjestene våre først hver dag. Jeg har lyst til å takke våre fantastiske medarbeidere som alltid strekker seg lengre for gjestene våre. At Thon Hotels scorer høyt på kundetilfredshet og lojalitet er noe vi er svært stolte av, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.
Om Norsk Kundebarometer
Norsk Kundebarometer er en årlig kundetilfredshetsmåling. Formålet er å avdekke hvordan norske kunder opplever kvalitetsnivået på ulike bedrifter leveranser, enten det gjelder produkter eller tjenester.
– Kundetilfredshet er det viktigste målet som gjenspeiler kvaliteten i leveransene fra bedriften sett fra kundens ståsted. Oppnådd resultat i Norsk Kundebarometer kan derfor brukes som et troverdig sannhetsvitne på kvalitet, sier Hans-Peter Wøien, daglig leder i Barcode Intelligence Group, som står bak Norsk Kundebarometer 2017.
Resultatene for Norsk Kundebarometer 2017 ble sluppet 15. mai.