Festningshotellene inngår et strategisk samarbeid med Classic Norway Hotels, en av Norges ledende hotellkjeder innen unike og historiske overnattingssteder.
Samarbeidsavtalen vil styrke begge kjedenes posisjon i markedet og skal tilby norske og internasjonale gjester enda flere eksklusive hotellopplevelser i historiske omgivelser.
En ny dimensjon
Samarbeidet mellom Festningshotellene og Classic Norway Hotels innebærer en betydelig satsing innenfor kulturhistoriske hotellopplevelser og norsk natur- og kulturturisme. Dette er en del av reiselivet som opplever stor vekst og økt etterspørsel. Den nye avtalen vil gjøre det enklere for gjestene å finne norske destinasjoner i internasjonal toppklasse.
Festningshotellene er blant annet kjent for sine unike hotell på historiske festningsverk som Oscarsborg, Karlsjohansvern i Horten og Kongsvinger Festning og tilfører en ny dimensjon til Classic Norway Hotels’ portefølje.
Gjennom det nye samarbeide vil Classic Norway Hotels bestå av 35 norske hoteller i spektakulære naturområder både langs kysten, fjordene og innlandet.
Gjennom Festningshotellene kommer også Torreby Slott & Golf i Munkedal i Sverige inn i den eksklusive samlingen av hotell og rorbuanlegg, som vil ha 35 hoteller gjennom sin distribusjon.

Styrker posisjonen
– Vi er svært glade for å inngå samarbeid med Classic Norway Hotels. Begge kjedene har en felles visjon om å tilby autentiske og historiske hotellopplevelser med høy kvalitet. Dette partnerskapet vil gi gjestene våre flere valgmuligheter og styrke vår posisjon som en aktør innen kulturhistorisk reiseliv i Norge, sier Tony Eide, administrerende direktør og eier av Festningshotellene AS.
Styreleder og eier i Classic Norway Hotels, Erik Berg, deler begeistringen:
– Festningshotellene representerer en viktig del av Norges historie og kulturarv. Gjennom dette samarbeidet med Classic Norway Hotels kan vi tilby våre gjester et bredere spekter av unike opplevelser, samtidig som vi viderefører vårt engasjement for autentiske destinasjoner med sjel og historie, sier han.
– Classic Norway Hotels legger vekt på at hver enkelt destinasjon skal formidle stedets egenart, historie, natur og kultur, og at medarbeiderne skal skape magiske øyeblikk for gjestene i unike omgivelser i alle kjedens anlegg fra Grimstad i sør til Lofoten i nord.
Øker synligheten
Gjennom partnerskapet vil hotellene i begge kjedene dra nytte av felles markedsføring, økt synlighet og et bredere distribusjonsnettverk. Samarbeidet trer i kraft umiddelbart, og gjester kan allerede nå se frem til nye, spennende muligheter innen norsk reiseliv.
