Filmen “Taste in Istanbul is the New Cool” fremhever de ulike smakene som kommer fra bygatene og de gastronomiske tradisjonene som skapes på grensen mellom Europa og Asia. Filmen begynner med den tradisjonelle frokosten med tyrkisk te i tulipanformede kopper, som serveres på restauranter og kafeer med utsikt over Jomfrutårnet. Til middag serveres deilige mezerretter, for å avslutte med den verdenskjente desserten baklava eller güllaç, en tradisjonell tyrkisk dessert tilberedt med maisstivelse, rosevann, melk og sukker. Det finnes også retter som köfte, kebab og doner, gateselgere som selger simit – et populært tyrkisk brød, samt en rekke internasjonale retter for en spennende kulinarisk opplevelse.
I “Shopping in Istanbul is the New Cool” får du bli med på en shoppingtur, som tar deg fra historiske basarer, konseptbutikker til sofistikerte butikker. Grand Bazaar, et av verdens eldste innendørsmarkeder, tilbyr håndvevde tepper, håndmalt keramikk og tradisjonelle teserviser. Byen tilbyr også moderne butikker med innenlandske designere for motefolk som leter etter unike plagg, mens de internasjonale merkene finnes i Taksim og Nişantaşı, to av byens livligste shoppingstrøk. I tillegg dukker det raskt opp nye shopping- og underholdningskomplekser i hele Istanbul.
I den siste av de tre filmene, “Art in Istanbul is the New Cool” oppdager du arven fra byens historiske fortid og den stadig voksende kunst- og kulturscenen. Hagia Sofia, av noen ansett for å være «verdens åttende underverk», det nye Atatürk kultursenter, som etter renoveringen gjenåpnet i fjor og moderne og samtidskunstmuseene Istanbul Modern og Santral Istanbul. I tillegg har byen en omfattende kalender året rundt med kunst- og kulturarrangementer, inkludert moderne kunstmessen i Istanbul og Beyoğlu Culture Route Festival.
Kampanjen er nå live og skal appellere til alle aldre, smaker og lommebøker og distribueres på TV og i digitale kanaler over hele verden.