Samlet steg aksjeverdien på Norwegian, SAS, Finnair og Icelandair ifølge nettstedet Check-In med hele 13,4 milliarder kroner, til 38,5 milliarder.
Det er en stigning på 53 prosent sammenlignet med i fjor.
SAS steg med hele 60,5 prosent på Stockholm-børsen, og 81,8 prosent på Oslo børs i 2015. Kronesvekkelsen bidra til den sterke økningen på Oslo Børs.
Markedsverdien på SAS er per i dag satt til 8,5 milliarder norske kroner.
I samme periode steg Norwegian med 17,2 prosent. Det gir en markedsverdi ved nyttår på 11,7 milliarder kroner.
Icelandair steg med imponerende 65,4 prosent på børsen i Reykjavik, og hele 92,3 prosent hvis man regner med kronesvekkelsen i Norge. Markedsverdien ved nyttår var på imponerende 12,2 milliarder norske kroner.
Ellers i Europa og verden er bildet langt mer blandet, ifølge Check-In. Air France KLM falt med ti prosent i løpet av fjoråret, mens Lufthansa steg med 4,3 prosent. I USA spratt lavprisselskapet JetBlue opp med 43,5 prosent, mens United og American Airlines falt med henholdsvis 13,5 og 21,4 prosent.
En viktig driver bak de gode tallene er fallet i oljeprisen. Mens SAS var bundet opp i fastpriskontrakter og ikke fikk effekt av prisfallet før etter sommeren tjente Norwegian godt på oljeprisfallet.
Begge selskapene leverte gode tall i fjor. Norwegian gikk for eksempel med én milliard i overskudd før skatt i tredje kvartal, som er en dobling sammenlignet med samme periode i 2013.
Også SAS har gjort en imponerende helomvending. Med mindre vekst i omsetningen har selskapet klart å kutte kostnader, drive mer effektivt og øke marginene, som endte med at man på bunnlinja endte opp med et plussresultat på én milliard.
Icelandair leverte for øvrig en overskudd i tredje kvartal i fjor på nærmere 1,5 milliarder kroner.
Finnair har for øvrig en markedsverdi på 6,7 milliarder kroner.