Pilotversjonen ble svært godt mottatt i Polen, sier country manager for Norden, Mathias Andersson, i Travelport til Travelnews.no under et seminar i Warzawa.
Systemet er nå lansert i fullversjon i Polen og Russland. I neste måned står Norden for tur, og så følger andre land i Europa. Bonusprogrammet er utformet slik at reisebyråansatte tjener opp poeng for hver booking i Travelports GDS-løsninger. Disse poengene kan så byttes i en rekke forbruksvarer på en egen nettside  alt fra parfyme til iPod.
 Ligger det en potensiell konflikt i at det er de enkelte medarbeiderne som får denne belønningen og ikke selve byrået?
 Du tenker på en konflikt som med flyselskapenes bonusprogrammer hvor det er bedriften som betaler reisen, men de ansatte som får poengene? Nei, våre tilbakemeldinger tyder ikke på det. Dessuten kan et byrå velge å ikke bli med på ordningen, eller vi kan lage en bonuskonto som er felles for hele byrået, sier Andersson.
Travelport lanserer også en ny byråportal som samler alle applikasjoner fra selskapet, inkludert helpdesk, opplæring og det omtalte bonusprogrammet. Løsningen skal også tillate byråene å booke produkter fra andre GDS-leverandører på samme plattform
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 09.04.2010 klokken 09.25