Norwegian Express ble registrert i Brønnøysundregistrene 4. mars og da ble den nye nordnorske flysatsingen kjent. Bjørn Kjos i Norwegian Air Shuttle likte dårlig navnevalget til det nye selskapet, men Kjos fikk samtidig press fra tidligere leder av motorsykkelklubben Outlaws, Tore Henki Holm Hansen. Han har truet med søksmål mot Bjørn Kjos for tyveri av firmanavnet Norwegian.
Les vår første artikkel om feiden her.
 Nå ble det jo mer oppstyr om navnevalget enn det vi hadde trodd, spesielt etter at en tredjeperson (Tore Henki Holm Hansen) mener Kjos har stjålet hans domenenavn. Nå er vi i ferd med å bytte navn på selskapet, sier styreleder i Norwegian Express Gøte Aspen til Helgeland Arbeiderblad.
Aspen vil ikke røpe det nye selskapsnavnet før navneendringen er registrert i Brønnøysund-registrene. Men han ser problematikken rundt det opprinnelige valget av navn, men han står fast ved at Norwegian som merkenavn burde være tilgjengelig for alle.
I tillegg har det nye flyselskapet fått problemer med finansieringen. Den opprinnelige planen til selskapet var å åpne en emisjon på 20 millioner kroner for to uker siden.
 Vi ser nå på alternative måter å løse finansieringen på. Det dreier seg om et betydelig beløp for å komme i gang som det ikke er mulig for privatpersoner å oppdrive. Vi ser også på alternative løsninger for å finansiere på egen hånd uten eksterne investorer, sier Aspen.
Opprinnelig ville selskapet leie inn et fly av typen ATR 42-500, nå ser de seg nødt for å gå for en eldre modell av typen ATR 42-320, ettersom denne er rimeligere å leie. Størrelsen er imidlertid den samme og flyet har plass til 48 passasjerer.
På grunn av usikkerheten om finansiering vil ikke lenger Aspen stå fast på at selskapet vil være på vingene fra 1. august.
Les artikkelen på nettstedet til Helgeland Arbeiderblad her.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 25.03.2010 klokken 10.10