I forbindelse med etableringen av Scandic Lerkendal, et av Nordens største konferansehotell, inngår RBK og Scandic Norge en 3-årig partneravtale på Samarbeidspartnernivå. Den felles ambisjonen er et langsiktig samarbeid, og avtalen gir mulighet for tett samarbeid både regionalt og nasjonalt.
Scandic Lerkendal bygges i direkte tilknytning til Lerkendal Stadion, og det var naturlig for begge parter å starte dialogen rundt en partneravtale. Den endelige avtalen mellom Scandic og RBK ble signert i forrige uke, og innebærer altså et omfattende, tett og lønnsomt samarbeid mellom de to samarbeidspartnerne.
— For tre år siden startet vi reisen sammen med Norges beste fotballklubb gjennom tidene. I august i år tar vi imot de første gjestene til Scandic Lerkendal og det er en stor dag for oss å kunne si at vi skal jobbe sammen med RBK også som samarbeidspartner i et langsiktig perspektiv. RBK og Scandic sine verdier passer utrolig godt sammen og jeg er sikker på at vi kan bidra til hverandres suksess, sier administrerende direktør i Scandic, Svein Arild Steen-Mevold.
Scandic Lerkendal blir et av Nordens største kurs- og konferansehoteller og et av verdens mest energieffektive hoteller. Både Scandic og RBK vil dra stor nytte av at hotellfasilitetene legges i direkte tilknytning til Lerkendal stadion, og avtalen vil ytterligere forsterke dette.
— Scandic vil ikke bare være en tradisjonell partner med logo på drakt. Ved at vi praktisk talt er direkte knyttet til hverandre vil dette samarbeidet ha svært mange muligheter som vi begge vil dra nytte av. Det er like mye en forretningsavtale som en partneravtale. RBK er svært stolte av å få med Scandic Norge i sin partnerstruktur som består av over 100 stolte partnere på ulike nivåer, sier salgssjef i RBK, Harald Lundemo.
I første omgang er avtalen på 3 år, og vil utover draktreklame og annen profilering innebære at Scandic vil drifte servering og kjøkken på Rosenborgs kampdager. I tillegg vil blant annet Scandic også kunne disponere Lerkendal Stadion ved konferanser som krever større kapasitet enn de 1800 hotell- og konferansefasilitetene har fra før. Men viktigst er de forretningsmessige mulighetene som avtalen innebærer for begge parter, regionalt og nasjonalt.
— Trondheim har alle forutsetninger for å bli en internasjonal kurs- og konferanseby. Samarbeidet med RBK gjør at vi er godt posisjonert i forhold til å bidra til disse ambisjonene. Avtalen styrker vår egen merkevare, og ikke minst vår forretning, avslutter Steen-Mevold.