Vi har gjort beregninger uten akseproblemene. De viser at den underliggende utviklingen er bra, med økt kabinfylling. Vi gjør det bedre enn våre konkurrenter, hevder investorkontakt Sture Stølen i SAS overfor Dagens Næringsliv.
Han sier langrutene til USA og Asia, som SAS lenge har tapt penger på, er i ferd med å snu. I april kunne selskapet glede seg over en vekst på ti prosent i Asia-trafikken, og økningen på forretningsklasse var enda større. Også rutene til USA viste positiv utvikling.
 Vi har to langdistansefly på bakken som vi regner på å sette inn igjen, sier Stølen til avisen.
SAS har redusert setekapasiteten med om lag 20 prosent det siste året, men ifølge investorkontakten er det nå slutt.
 Vi står i en helt annen posisjon nå. Vi er i startgropen for å ekspandere, og vi skal i alle fall vokse i takt med markedet, sier Stølen
Les vår artikkel om passasjertallene til SAS i april her.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 08.05.2010 klokken 13.05