Hotellet ved Nidelven er pusset opp for 120 millioner kroner, noe eieren Rezidor ville feire – all den stund man samtidig arrangerte sitt nordiske ledermøte.
– Royal Garden er ett ikonisk hotell, og et av de mest kjente byggene i Trondheim. Vi har byttet så å si alt på hotellet. Lobbyen, konferanserommene, restaurantene, hotellrommene og glassfasadene. Og det er en herlig følelse å kunne relansere hotellet på denne måten. Hotellet er et landemerke i Norge, og er med på å bygge vårt varemerke i Norden, sa Thomas Engelhart, Area Vice President Nordics i Rezidor Hotel Group, blant annet under markeringen.
I stedet for å arrangere en storstilt åpning, ønsket Radisson Blu å gi noe tilbake til trønderne. 120 ledere tilknyttet hotellkjeden fra Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island tok derfor mandags formiddag en pause fra ledermøtet, og gikk ut i Trondheims gater for å skape oppmerksomhet rundt relanseringen. Hvert 5. minutt i én time delte hotellet ut overnatting til 12 heldige vinnere på valgfritt hotell i Norden.
– Hovedpremien, som var to billetter med Turkish Airlines og et helgeopphold på Radisson Blu i Istanbul ble delt ut mot slutten av timen, og gikk til en sliten trillingfar, som nå kan ta med kona på en velfortjent weekend i Tyrkias hovedstad, sier Engelhart.
For å delta i konkurransen måtte deltakerne ta en selfie med hastag #Radissonbluhjerte og man bidro samtidig til at Kirkens Bymisjon fikk én krone per bilde som ble publisert. I tillegg garanterte Royal Garden 10 000 kroner til organisasjonen.
– Vi i Radisson Blu tar vårt samfunnsansvar svært alvorlig, og arbeider kontinuerlig med å finne nye måter å bidra til en positiv samfunnsutvikling. Vi har hatt ett langt samarbeid med Kirkens Bymisjon, som fyller en viktig funksjon her i Trondheim, og er veldig stolte av å kunne støtte dem i det viktige arbeidet de gjør, sier Engelhart.
Over 300 mennesker deltok i konkurransen i løpet av timen, og 12 heldige vinnere kan nå glede seg til et helgeopphold på Radisson Blu hoteller over hele Norden og i Istanbul.