Belegget sank fra 64,9 til 60,8 prosent, og inntekt per tilgjengelig rom (revpar) gikk ned fra 63,2 til 52,1 euro.
 Den globale økonomiske krisen har hatt en dramatisk innvirkning på markedet for forretningsreiser i hele Norden, og 2009 ble et av de tøffeste hotellårene noen sinne. Men i fjerde kvartal i fjor viste imidlertid hotellmarkedet tegn til at nedgangen i besøket begynner å flate ut, selv om prisene fortsatt er under press, sier Scandics konsernsjef Frank Fiskers.
 Vi gjennomførte raskt et spareprogram, noe som kuttet kostnadene med 32 millioner euro i 2009. Det kompenserte for noe av inntektsbortfallet og sikrer oss en mer fleksibel kostnadsstruktur med en større andel variable kostnader, fortsetter han.
Fiskers sier videre at kjeden i år vil lansere flere nyheter, blant annet et helt nytt produkt for idrettslag og foreninger. Videre skal stjernekokken Jamie Oliver, som kjeden startet et samarbeid med i fjor, utvikle en ny meny for møtegjester, det skal introduseres et helt nytt møtekonsept og et nytt produkt for gjester i helgene.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 26.02.2010 klokken 14.00