– UNICEF har lovet barna i Nepal å være der hver eneste dag, også i kriser som dette hvor barn rammes ekstra hardt. Vi håper derfor det er mange som blir med Nordic Choice og UNICEF på dugnaden for Nepal, og at mange legger på 50 kroner på regningen eller deltar i Instagram-kampanjen. For de fleste av oss er ikke 50 kroner så mye, men for de som hadde nesten ingenting og mistet dét – betyr det alt, sier Generalsekretær i UNICEF Norge, Bernt G. Apeland.
Kampanjen 50 for life er et spleiselag hvor Nordic Choice Hotels matcher hver femtilapp gjester legger på regningen. Pengene går direkte til barna som er rammet i Nepal. I tillegg oppfordrer Nordic Choice Hotels publikum, gjester og ansatte til å legge ut bilder av seg selv som løfter en venn, et familiemedlem eller et kjæledyr med hashtaggen #løftfornepal. Nordic Choice Hotels gir 50 kroner i bistand til Nepal for hver person som løftes. Blant bidragene som har kommet inn er en menneskelig pyramide hvor Petter Stordalen, administrerende direktør, Torgeir Silseth, og viseadministrerende direktør, Bjørn Arild Wisth, deltok.
– 8 millioner mennesker berørt av jordskjelvet. De trenger hjelp umiddelbart. 50 for Life er Nordic Choice Hotels sin måte å gå sammen med gjester og ansatte for å lette på akutte kriser, men denne gangen vil vi at resten av Norge skal bli med på løftet, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.
Nordic Choice Hotels har vært signaturpartner med UNICEF siden 2008. I tillegg til årlige bidrag, settes spleiselaget 50 for Life i gang når akutte kriser oppstår. 50 for Life har tidligere vært arrangert i forbindelse med tsunamien på Filippinene (2013), tørken på Afrikas Horn (2011) og jordskjelvet på Haiti (2010).