Gjennom den digitale løsningen ”Ta rommet” skal det bygges kjennskap i målgruppen. Løsningen går enkelt forklart ut på at den som har et hotellrom på et gitt tidspunkt får det.
Gül Heper, kommersiell sjef i HTL hotels i Norden, sier de har en profil som gjør at de er nødt til å tenke annerledes.
– Vi er ikke en hotellkjede som lanserer oss selv med rød løper og kanapeer. Vi har et innovativt digitalt konsept med en hjemmeside som er inspirert av de beste e-com sidene, vår egen Cityguide, USB-porter på rommene for lading av digitale enheter og mulighet for å låse opp rommene med telefonen for å nevne noe, sier hun.
JCPr og In The Cold bak kampanjen
Bak kampanjen står byrået JCPr sammen med digitalbyrået In The Cold. Tidligere har JCPr sørget for oppmerksomhet i målgruppen ved å sikre at kjente personligheter som blant annet Nina Jarebrink, Ingeborg Heldal, Charlotte Thorstvedt, John André Hanøy og Mariann Rosa deler sin Oslo-tips i HTL sin Cityguide. Petter Gjelsnes, faglig leder og ansvarlig for kampanjen i JCPr, sier det er givende å jobbe med en kunde som HTL da de tør å tenke annerledes.
– HTL hotels er ikke som alle andre hotellkjeder. De har en tydelig profil i form av at det først og fremst er hoteller for den moderne og urbane reisende som ønsker et sted med høy kvalitet og sentral beliggenhet til en fornuftig pris. De har erstattet resepsjonen med vertinner og verter, og du vil på sikt kunne bruke telefonen som nøkkel. HTL er rett og slett et litt kulere hotell som fortjener en litt annerledes lansering, sier han.
Ta rommet
Kampanjen går enkelt forklart ut på at alle kan ta et rom. Den som har rommet på et gitt tidspunkt får en natt for to personer. Med andre ord en mulighet til oppleve HTL hotels på hotellkjedens regning.
– Kampanjen sikrer at en rekke mennesker får muligheten til å fysisk teste ut hotellet, og på en morsom og litt annerledes måte dele opplevelsen med sine venner eller kolleger. Det er både spennende og inspirerende å jobbe med JCPr og In The Cold som begge er byråer som tør å utfordre og tenke utenfor boksen, sier Gül Heper.
Bak kampanjen
Temaet i JCPr består av Petter Gjelsnes, Rikke Klüver Voll, Christina Øien og Martin Pira. I In The Cold er det Niklas Berg og Richard Westerberg som er ansvarlige. Hos kunden er det Gül Heper som står bak roret.
Startskuddet for kampanjen som kjøres i tre omganger går 28. april klokken 10.00. Sjekk ut kampanjen på www.htlhotels.com/tarommet
De to nye HTL-hotellene er sentralt plassert i Oslo-sentrum med umiddelbar nærhet til Karl Johan.