Alta Friluftspark byttet i januar i fjor navn til Sorrisniva, og fikk samtidig ny og oppdatert grafisk profil utviklet av Scandinavian Design Group (SDG). Sorrisniva betyr brusende strøm og spiller på Altaelvens naturlige lyder.
På Norefjell gikk designer Gina Rose ikke bare tilbake i tid, men også ut i naturen. Resultatet ble en ny visuell identitet til Estatia Resort, drevet under navnet Quality Spa & Resort Norefjell, som er integrert i både møbler og hotellets utsmykning. Nå kan Merket for god design feires både i Finnmark og på Norefjell.
Utmerkelsene ble delt ut i dag under Designdagen  et årlig arrangement i regi av Norsk Designråd  der næringsliv og designere prises for vellykket nytenking og innovasjon. Næringsminister Trond Giske var behørig til stede under overrekkelsen. Han påpeker at design blir stadig mer sentralt i de fleste næringer her til lands for å utvikle attraktive produkter og tjenester som kan konkurrere med utenlandske aktører.
 I et høykostland som Norge må vi være i fremste rekke når det gjelder design, fordi dette er et område hvor vi kan være konkurransedyktige selv med et høyt lønnsnivå. Vi vet at design blir stadig viktigere når forbrukeren skal ta en kjøpsbeslutning, sier han.
Daglig leder i Sorrisniva, Tor Kjetil Wisløff, sier at Sorrisniva har vekket internasjonal interesse etter profilendringen.
 Navnet er lettere å huske i det utenlandske markedet. I tillegg er designet så bra, det er mange som får lyst til å reise til Finnmark når de ser designet vårt. Da har vi gjort jobben vår, sier han.
 I starten syntes vi Sorrisniva hørtes helt latterlig ut. Men etter hvert så vi hvor riktig det er. Før kom folk til Alta Friluftspark og spurte etter parken, men vi har jo ingen park. Sorrisniva er stedsfestet og relatert til Altaelven like i nærheten, forklarer Wisløff.
Administrerende direktør i Estatia Resort, Christian Wessel, berømmer designer Gina Rose for det unike resultatet som er skapt.
 Hvem som helst kan kjøpe en Arne Jacobsen-stol og være stolte av å ha satset på design. Vi synes det blir litt blodfattig. Vi ville heller gjøre interiøret og designet på hotellet personlig og unikt for Norefjell, forteller Wessel.
Han forklarer at de hentet inspirasjon fra historien til Norefjell – OL i 1952, mariusgenseren og fra naturen og dyrene på Norefjell.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 17.03.2010 klokken 17.00