– Det var ment som en hyggelig oppfordring til TripAdvisor, sier driftsdirektør i ComfortXpress, Simen Vinge til bransjenettstedet HRRnett.
Ifølge ham er TripAdvisor svært innflytelsesrik, et nettsted alle hoteller må forholde seg til.
– Det er nesten ikke noe nettsted våre hoteller bruker mer tid på en nettopp TripAdvisor. Med Dear Tripadvisor ønsker vi å bruke nettstedets enorme makt til noe positivt.
Den umiddelbare responsen fra TripAdvisor har imidlertid vært at Vinge & co. skulle stoppe kampanjen. TripAdvisor mener de allerede har tiltak som oppnår det samme.
– Deres miljøprogram Green Leaders er en god start, men alt for få hoteller er med, bare rundt 0,8 prosent. Med vårt tiltak ønsker vi å sette bærekraft på agendaen for hoteller over hele verden, sier Vinge.
Dette tror han er mulig få til, for når alle hoteller blir vurdert på bærekraft, i tillegg til pris, beliggenhet og alle de andre kriteriene, vil hoteller over hele verden gjennomføre bærekraftige tiltak og fortelle sine gjester om disse. Rett og slett for ikke å falle ned på TripAdvisors lister.
– Vi tror dette er mulig å få til, særlig på grunn bakgrunn av den massive responsen initiativet har fått, konkluderer Vinge.