Det tyrkiske flyselskapet flyr til flere land og internasjonale destinasjoner enn noe annet flyselskap. Det er noe som kommer ikke minst kommer frem i selskapets globale markedskampanje, som viser spektakulære scener fra ulike deler av verden, deriblant innslag av nordlys filmet i Tromsø. Filmen vil bli vist på fjernsyn over store deler av verden.
Kampanjen blir frontet av Dr. Oz, kjent hjertekirurg og TV-personlighet fra USA. Turkish Airlines har også tidligere benyttet kjente personer i sine globale kampanjer, blant annet Morgan Freeman og Lionel Messi.
Gjennom kampanjen ønsker selskapet å vise at de ut over det å bringe sine passasjerer til ulike reisemål også oppfordrer dem til å oppdage verden gjennom sine sanser.
Kampanjen ble lansert i forbindelse med årets Super Bowl-finale i USA 4. februar.
Det er den prisbelønte danske regissøren Martin Aamund som har regissert filmen og som vil bli vist over hele Europa, Sør-Afrika, Asia, Midtøsten, USA, Latin-Amerika og Canada.
Reklamebyrået TBWA i Istanbul som står bak selve kampanjen.