Fredrik Skjøren (48) har de siste tre årene vært Vice President Marketing i First Hotels. Før det hadde han i 15 år en rekke sentrale lederstillinger innen bank- og finansnæringen. I denne perioden jobbet han blant annet med internasjonale betalingsløsninger som Visa, MasterCard og American Express hos Teller og Visa Norge. Her var han blant annet Vice President Acquiring og Director Product & Business development og sentral innen produkt- og forretningsutviklingsarbeidet. Han bygget også opp avdelingene i Teller som var ansvarlig for markedsføring og produktinnovasjon.
Trigges av unorsk satsning med internasjonalt potensial
– Å få muligheten til å være med på å kommersialisere og utvikle Oslofjord til en av Europas største konferanse- og hotellresorts var en utfordring det var umulig å takke nei til. Vi er i full gang med utbyggingen, og resultatet kommer til å bli fantastisk. Vi har et sjeldent godt utgangspunkt, og den noe «unorske» faktoren over dette er veldig motiverende, sier Skjøren.
Vil fylle unik destinasjon med førsteklasses innhold
Etter den nye kommersielle direktørens formening er det ingen tvil om at Oslofjords utgangspunkt er unik. – Men det er kundens opplevelse som er avgjørende. Det holder ikke å tilby fasiliteter tegnet av en av verdens mest anerkjente arkitekter dersom vi ikke innfrir på logistikk, mat og teknologi. I tillegg skal vi score høyt på effektivitet og service til riktig pris. Våre kunder og gjester skal reise hjem med et ønske om å komme tilbake, sier Skjøren som vil tilby løsninger som overgår markedets stadig mer utfordrende krav og forventninger.
Styrker organisasjonen ytterligere
– Vi er meget fornøyde med å sikre oss også Fredrik på Oslofjord-laget. Med sin erfaring vil han garantert bidra til å profesjonalisere både vår organisasjon og vårt produkt ytterligere. Med 15 års fartstid blant annet fra ledende selskaper innen bank- og finansindustrien og nå senest tre år som Vice President Marketing i First Hotels, kommer han til å sikre ytterligere akselerasjon og kraft i vår kommersielle satsning. Vi er takknemlig for at han takket ja til den sentrale rollen han nå trer inn i, og vi gleder oss til å nyte godt av hans tunge kompetanse og nettverk, sier adm. direktør Tore Jørgensen i Oslofjord Convention Center.
Implementerer kraftig kommersiell satsning
Oslofjord er allerede en anerkjent leverandør av store og komplekse arrangementer. Om ikke lenge er stedet også en eksklusiv destinasjon med fantastiske resort fasiliteter. I 2021 ferdigstilles investeringer for 3 milliarder kroner. Da står enda større konferansefasiliteter med flerbruksmuligheter i tillegg til 15 nye hotellbygg, samt badeanlegg, ferdig. Samlet vil anlegget disponere 2400 rom inklusive 1600 suiter, og ha en konferansekapasitet på 6800 sitteplasser. Alt dette bare 18 minutter fra Torp Sandefjord lufthavn og en drøy time fra Oslo. Målsettingen er å doble antallet arrangementer fra 2016 til 2019.