I løpet av de siste par årene har SAS rendyrket konseptet ”We are Travelers” og investert i innovasjon, markedsføring, digitale løsninger og lojalitetsprogrammet EuroBonus. Didrik Fjeldstad overtar ansvaret for den videre utviklingen av SAS’ brand, og vil rapportere direkte til den kommersielle konserndirektøren i SAS, Eivind Roald.
– Vi er meget glade for å få Didrik Fjeldstad ombord som globalt ansvarlig for brandutvikling og markedsføring i SAS. Didrik har lang erfaring fra Carlsberg, et annet sterkt Skandinavisk brand, hvor han blant annet har hatt ansvaret for å posisjonere Carlsberg globalt i en stadig mer utfordrende konkurransesituasjon. Vi ser frem til det bidraget som Didrik kan gi SAS og vårt marketingteam, sier Eivind Roald.
Didrik har en MSc i Marketing fra Aarhus School of Business og har siden 2006 ivaretatt diverse lokale og internasjonale salgs- og marketingstillinger i Carlsberg Group, senest som Global Marketing Director.
– SAS er en virksomhet med stolte tradisjoner, en sterk kultur og et ikonisk brand som jeg, og enhver annen skandinav, har et særlig forhold til. Selskapet står overfor en lang rekke spennende utfordringer i en dynamisk globalisert bransje, og jeg ser frem til å bidra til denne reisen med stor energi og engasjement. Jeg tror på et moderne og forbrukerfokusert SAS som er førende innen digitalisering, og jeg vil på daglig basis arbeide hardt for å gjøre oss fortjent til de reisendes lojalitet, sier Didrik Fjeldstad.
Didrik Fjeldstad er norsk og bor i København med sin kone og tre barn. Fjeldstad tiltrer stillingen den 24. oktober 2016.