– Ryktene gikk om en dame på Vestlandet som rekrutterte alle småhotellene til Booking.com. Via en informant fikk jeg navnet til Henriette, og siden har jeg klart å overbevise henne om å komme over til ”den gode siden”, sier daglig leder i Up Norway Torunn Tronsvang om ansettelsen av den tidligere Booking.com-medarbeideren.
– Jeg er veldig fornøyd med å ansette Henriette. Vi har ambisjoner om å løfte fram de lokale kvalitetsopplevelsene i Norge, samt gi internasjonale reisende muligheten for en helt ny digital kundereise. Da trenger vi Henriette sin kompetanse, og ideer om hvordan vi skal få samlet kreftene i et fragmentert norsk reiseliv.
Henriette Bendiksen er utdannet innen reiseliv og relasjonsledelse og har også bakgrunn fra hotellbransjen.
– Hoppet fra en global reiselivsgigant til et lite oppstartsselskap som vil jobbe for å holde verdiskapingen i Norge, er svært spennende, sier Bendixen om overgangen.
– Jeg gleder meg til å jobbe for at internasjonalt reisende skal få oppleve de unike kvalitetsopplevelsene vi har å by på i Norge. Jeg har erfaring fra et globalt firma og vil ta med meg kunnskap og lærdom derfra for hvordan vi kan digitalisere kundeopplevelsen og våre samarbeidspartnere, fortsetter Bendixen, som tror det blir svært viktig å få med seg lokalt reiseliv på hva Up Norway forsøker å få til.
– Up Norway ønsker bærekraft og kvalitet, og da blir det viktig å matche riktig reisende med riktig tilbydere. Begge skal være fornøyde etter endt opphold, sier Bendiksen.
Om Up Norway
Et helt nytt reiselivskonsept som ifølge ambisjonen ønsker å endre reiselivsbransjen i Norge. Ideen er å gi det enorme markedet av reisende fra Kina, USA, Tyskland og UK en enkel måte å velge kvalitetsopplevelser i Norge. Reisende legger inn sine spesielle preferanser på nett – mat, sykling, løping, laksefiske, padling, dykking – og ut får man et sett unike pakkeopplevelser fra norske kvalitetsleverandører som kan bookes digitalt.
Selskapet ble startet av gründer Torunn Tronsvang i 2016 og vokser raskt.