Det var med bakgrunn i en undersøkelse gjennomført av Opinion at Norwegian-ledelsen gikk ut i media og kritiserte reisebyråbransjen som årlig mottar millionbeløp fra SAS i såkalt markedsstøtte. I undersøkelsen framkom det at byråene i flere tilfeller tilbød SAS, selv om Norwegian hadde billigere alternativer.
Nå tar reisebyråbransjen til motmæle.
– Det er vanskelig å møte en slik påstand uten å bli flåsete, men man skulle tro de hadde røyket sokkene sine, sier Villadsen til Dagens Næringsliv.
Han mener mange jobbreisende prioriterer spart tid kontra sparte kostnader, noe som i mange tilfeller fører til at SAS blir valgt på grunn av sitt rutetilbud.
Trending
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse
- Smuglansering av SAS Holidays
- Virkes reaksjoner på budsjettforliket