Det er den siste tidens uro i SAS Braathens som britene mener er årsaken til at markedsandelen har økt.
– Vi fokuserer veldig på bedriftskundene, og merker at det er mange som ser etter et alternativ til SAS til London. Det gjelder både i Danmark og Sverige, men spesielt i Norge, sier Sam Heine, sjef for British Airways i Skandinavia og Island til Finansavisen.
Inntil nylig har markedsandelen ligget stabilt på om lag 35 prosent i forretningsreisemarkedet. I fjor høst begynte styrkeforholdet å endre seg. Nå hevder Heine at andelen ligger på over 50 prosent.
Han trekker også fram flyselskapets rutenettverk ut i verden som en grunn for veksten.
Trending
- USA foreslår kraftig utvidelse av persondata innsamling gjennom ESTA
- Nytt samlet destinasjonsselskap i Møre og Romsdal
- Emirates lanserer Asia-pass
- Amazon mot Perplexity: Rettstvisten kan få konsekvenser for reiselivsbransjen
- Nytt Travel News ute nå!
- Mastercard: Oslo blant europeernes mest populære julebyer
- Nord-Thailand: Opplevelser, velvære og tid til å puste
- Bare fire uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.