SAS har innledet et nytt samarbeid med Stabburet.
Før jul skal Grandiosa-esker med flymotiver være på plass i frysediskene. På fem millioner av disse pizzapakningene vil det være en kupong som gir en hundrelapp i prisavslag på SAS-billetter. I tillegg skal SAS dele ut reisepremier for én million kroner i en kampanjekonkurranse.
Camilla Forberg, markedsdirektør i SAS, legger ikke skjul på at kampanjen retter seg mot primærmålgruppen til konkurrenten Norwegian.
– Vi er i dagens marked i en utfordrende situasjon og er interessert i å teste nye typer markedsføring rettet mot en bredere del av befolkningen. Stabburet er en ekstremt folkelig merkevare, og vi ønsker å få nye kunder ombord som per i dag ikke alltid ville valgt oss. Denne kampanjen er en invitasjon til dem, sier Forberg til Dagens Næringsliv.
Den nye markedsføringsloven som trådte i kraft i juni i år, gjør det mulig for ulike bransjer som transport og dagligvare å samarbeide innenfor nye områder.
– «Grandiosa-SAS» er en helt ny type kampanje i norsk sammenheng, og trolig vil vi se flere slike i tiden som kommer. Grandiosa har alltid hatt en folkelig appell, og vi håper vi også denne gangen kan engasjere, sier Inger Marie F. Ingdahl i Stabburet.
Hun tror spesielt koblingen mellom to så sterke merkevarer vil være med på å gi kampanjen tyngde.