– Dynamisk pakketering er prioritert både for SAS-konsernet og for SAS Braathens, sier direktør for fritidsmarkedet i SAS Braathens, Dorothy Billett.
Nå er planen at SAS Braathens skal lansere tilbudet i oktober. I første omgang blir det en begrenset versjon med hotellovernattinger i tillegg til flybilletter. Så skal gradvis flere opplevelsesprodukter inkluderes. Opprinnelig var planen å tilby en slik løsning allerede tidlig i år.
I august ble det kjent at SAS-konsernet sammen med Reitan-gruppen skal utplassere selvbetjeningsautomater i et stort antall Narvesen-, 7-eleven- og Rema-butikker. Der skal forbrukerne selv kunne komponere og kjøpe egne pakkereiser. Dorothy Billett avviser at dette er grunnen til at SAS Braathens-portalen er blitt utsatt.
– Selv om det koordineres til en viss grad, er dette to uavhengige løsninger. Utfordringen er teknikken, altså å få portalen tilstrekkelig brukervennlig, sier hun.
SAS Braathens-portalen retter seg primært mot fritidsreisende og vil i hovedsak ha norske produkter.
Trending
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Vilja Reiser: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- AVIAREPS hedret som World’s Leading Airline GSA
- Qatar Airways utnevner ny CEO
- HEIMR Collection har ansatt Linnéa Gustafsson til Chief People Officer (CPO)
- Hit reiser vi til jul og nyttår
- Ving gjør comeback på TravelXpo
- Når AI blir hotellnæringens nye portvokter