– Når vi ilegger noen et forelegg og de ikke vil betale, pleier vi av og til å gå til søksmål. Men i min tid som forbrukerombud har jeg ikke tidligere opplevd å bli saksøkt av et firma, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon til TV 2 Nettavisen.
Det var i mars i år at Forbrukerrådet ila Ryanair et tvangsgebyr etter at flyselskapet nektet å etterkomme pålegg fra Markedsrådet om å endre avtalevilkår rådet mente var i strid med markedsføringsloven.
Men Ryanair ville heller prøve saken for retten, og nå varsler også Forbrukerombudet motsøksmål.
Saken skal opp i Oslo tingrett i slutten av november.
Trending
- Ving gjør comeback på TravelXpo
- Når AI blir hotellnæringens nye portvokter
- SAS Holidays – hva sier bransjen
- København lanserer global belønningsordning for bærekraftig turisme
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe