– Når vi ilegger noen et forelegg og de ikke vil betale, pleier vi av og til å gå til søksmål. Men i min tid som forbrukerombud har jeg ikke tidligere opplevd å bli saksøkt av et firma, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon til TV 2 Nettavisen.
Det var i mars i år at Forbrukerrådet ila Ryanair et tvangsgebyr etter at flyselskapet nektet å etterkomme pålegg fra Markedsrådet om å endre avtalevilkår rådet mente var i strid med markedsføringsloven.
Men Ryanair ville heller prøve saken for retten, og nå varsler også Forbrukerombudet motsøksmål.
Saken skal opp i Oslo tingrett i slutten av november.
Trending
- Nord-Thailand: Opplevelser, velvære og tid til å puste
- Bare fire uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Georgia satser på Norden
- Which? anklager lavprisflyselskaper for misvisende priser på håndbagasje
- Norge som reisemål mister verdier: reiselivsbransjen svarer på PWC-rapport
- NBTA presenterte nytt innholdssamarbeid med Travel News
- Aer Lingus starter flyvninger mellom Dublin og Oslo
- Økning i norsk turisme til Frankrike