I forrige uke leverte Hurtigruten ASA negative førstekvartalsresultater, men selskapet gledet seg likevel over at tallene tross alt ikke var like røde som i samme periode i 2006. Selskapets salgstall viser en oppadgående trend. Det er særlig blant utlendingene at Hurtigruten får solgt flere turer. I USA er salgsøkningen på 34,6 prosent, mens det i England er en økning på 20,2 prosent. Belgia, Nederland og Luxembourg kan vise til en framgang på 36 prosent, og Sverige øker med 28,9 prosent.
– Dette er vi selvsagt meget tilfreds med, sier konserndirektør Leif Øverland i Hurtigruten, skriver bt.no.
Trending
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse
- Smuglansering av SAS Holidays
- Virkes reaksjoner på budsjettforliket