Dette innebærer en resultatforbedring på drøyt 19 prosent fra 2005.
– Apollo Norge fikk tidenes beste resultat i 2006 både når det gjelder antall passasjerer og lønnsomheten, sier administrerende direktør Leo Berbu i Kuoni Norge.
Imidlertid vil han ikke spesifisere tallene for Norge under henvisning til at Kuoni-konsernet er børsnotert og har strenge regler for informasjon.
Kuoni Skandinavia fikk i fjor en omsetning på CHF 802 millioner, noe som er 13,9 prosent mer enn i 2005, til tross for det fine sommerværet og problemene for den danske virksomheten på grunn av Muhammed-karikaturene. Bruttomarginen sank fra 22,9 til 21,8 prosent, men høyere omsetningsvolum ga altså likevel resultatforbedring.
– Apollo-salget i Norge utvikler seg veldig bra. Vi har økt kapasiteten drøyt 17 prosent, men salget er om lag 20 prosent høyere nå enn på samme tid i fjor – et år som også var knall, sier Berbu.
Han forteller at det spesielt er reiser fra distriktene i høysesongen som selger godt. Oslo og de andre storbyene er som vanlig litt tregere.
Det sveitsiske Kuoni-konsernet fylte 100 år i fjor. Det kunne de feire med en samlet omsetning på CHF 4,08 millioner og tidenes beste nettoresultat på CHF 116,7 millioner.