Kjeden som tidligere het Radisson SAS får en uttelling på over fem av seks mulig i en undersøkelse reisebyråkjeden Berg-Hansen nylig har gjennomført, skriver Dagens Næringsliv. Rica og Choice er ikke mye dårligere, med et resultat på henholdsvis 4,71 og 4,64.
Thon Hotels oppnår 4,49 og Scandic 4,39. Svakest av de store eierintegrerte kjedene er First med 4,27.
Den frivillige medlemskjeden Best Western får snittkarakteren 4,16, mens Norlandia  som er i ferd med å forsvinne som eget varemerke  havner helt på bunnen med 3,87. En av grunnene til dette er at de to kjedene i liten grad har hoteller på typiske reisemål for forretningsfolk.
 Jeg opplever at Radisson Blu har klart det ingen andre kjeder så langt har oppnådd, nemlig å levere god service og standard uansett hvilket hotell du kommer til. Du får ingen overraskelser, du får snarere nettopp det du forventer. Vi trenger flere slike kjeder, sier administrerende direktør Per-Arne Villadsen i Berg-Hansen til avisen.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 05.02.2010 klokken 09.30