Den pene økningen i turisttrafikken i de tre vintermånedene kommer etter en bevisst satsing på vinterturisme på hurtigruteskipene, særlig i det tyske, britiske og det franske markedet, opplyser kommunikasjonskonsulent Helene Winsents i Hurtigruten Group til NTB.
Frankrike står for den største nasjonsvise økningen med 54 prosent flere turister i årets første kvartal, sammenlignet med tilsvarende periode i fjor.
– I prosent er økningen stor, men ikke i rede tall fordi det er forholdsvis få franskmenn som reiser med hurtigruta. Vi har opprettet et eget salgskontor i Frankrike, og dette er noe som gir uttelling med en gang, sier Winsents til NTB.
Trending
- USA foreslår kraftig utvidelse av persondata innsamling gjennom ESTA
- Nytt samlet destinasjonsselskap i Møre og Romsdal
- Emirates lanserer Asia-pass
- Amazon mot Perplexity: Rettstvisten kan få konsekvenser for reiselivsbransjen
- Nytt Travel News ute nå!
- Mastercard: Oslo blant europeernes mest populære julebyer
- Nord-Thailand: Opplevelser, velvære og tid til å puste
- Bare fire uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.