Vi er nødt til å være på offensiven for å vinne kampen om mellomdistanserutene. Med disse nye kabinene satser vi på å være en av de beste i verden. Å vinne kundepreferanser innen europeiske avganger er en strategisk prioritet og en del av vår plan «Perform 2020», forteller Frédéric Gagey, styreformann og administrerende direktør i Air France.
24 Airbus A319 fly vil gjennomgå fornyelse i løpet av første halvår 2015, og 25 Airbus 320 fly vil bli fornyet i løpet av første halvår i 2016. Totalt blir 7800 nye flyseter installert i løpet av fornyelsesprosessen.
Lyttet til de reisende
Etter en undersøkelse blant et utvalgt panel på over 10,000 mennesker som er en blanding av nøkkelpersoner innen reiseliv, kunder og ikke-kunder, valgte Air France å oppgradere flykabinen på flyflåten som flyr mellomsdistansestrekninger i Europa. I tillegg til nye skinnseter har også tilbudet under flyvningen blitt oppgradert. Det vil serveres gratis varme måltider på alle flygninger som varer mer enn to timer – både på økonomiklasse og businessklasse.
Air France lyttet spesielt til sine forretningsreisende som representerer 30 prosent av passasjerene. Disse reiser regelmessig og har høyere krav til effektivitet, fleksibilitet og service. Som et resultat av kommentarene fra denne gruppen, introduserer Air France en ny «Economy Flex» billett som inkluderer følgende:
- Refunderbare billetter som du kan endre gratis innen same booking-klasse.
- Gratis innsjekket bagasje (maks 23 kilo) og håndbagasje (maks 12 kilo)
- Tilgang til SkyPriority-fordeler som for eksempel prioritert innsjekking og ombordstigning
- Garantert sete foran økonomiklasseradene
- Doble opptjente poeng (miles) hvis du er medlem av Flying Blue
Air France-KLM i Nord-Europa
Air France og KLM flyr fra 14 ulike destinasjoner i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Syv av disse ligger i Norge.
I sommersesongen 2015 er det nesten 80 flyavganger som kobler Nord-Europa til resten av verden via flyhubbene Paris-Charles de Gaulle og Amsterdam-Schiphol. Flyavgang-frekvens og muligheten kundene har til å fly med begge flyselskap på én reise er en av nøkkelfordelene til selskapet i det nordiske markedet.