Allerede 29. juli tar lavprisselskapet av til New York fra Paris. I tillegg er det lagt opp til ruter til Los Angeles og Fort Lauderdale i Florida.
Men – det skal ikke stoppe der – lover Norwegians kommersielle direktør Thomas Ramdahl.
– Vi får inn ni nye Dreamlinere neste år, så etter hvert vil vi nok bygge ut Paris-satsingen med både San Francisco, Boston og Orlando, i tillegg til helt nye ruter også fra andre deler av Europa, sier Ramdahl til Aftenposten.
Flere fly vil også bety økt norsk satsing. En direkterute til Las Vegas er blant annet på trappene fra neste vår.
Ramdahl tror ikke satsingen kommer til å skje uten sverdslag – eller.
– Vi er beredt på knallhard priskonkurranse også fra Paris, både fra Air France og de store amerikanske flyselskapene, sier han.
Samtidig er Norwegian etter hvert blitt et godt kjent varemerke både i Frankrike og USA, og med lave priser og nye fly med alle tilbud om bord er jeg sikker på at vi med våre lave kostnader skal klare å bite godt fra oss i markedet, sier Ramdahl.