Bedriftene kjøper klimakvoter for å bedre profilen og lette samvittigheten, men vil ikke betale et øre ekstra for mer miljøvennlige reiser.
– Miljøspørsmål er mer eller mindre fraværende blant våre 4000 bedriftskunder, sier administrerende direktør Mette Valeur i VIA Travel Norge.
Hun får støtte i sitt syn blant annet av administrerende direktør Per Arne Villadsen i Berg-Hansen-kjeden.
I dagens utgave av Dagens Næringsliv tar markedsdirektør Simen A. Johannessen i HRG Nordic til motmæle, og sier at det er mange bedrifter som tar miljø- og klimaspørsmål svært alvorlig.
Trending
- Bare Tre Uker Igjen: Grand Travel Awards 2026 Nærmer Seg – Billettsalget Stenger 29. Desember
- SAS melder om økt interesse og kapasitet i forbindelse med fotball VM
- Norway’s best Group utvider porteføljen med Narvikfjellet og Polar Park
- Nord-Norge topper verdiskaping per innbygger
- USA foreslår kraftig utvidelse av persondata innsamling gjennom ESTA
- Nytt samlet destinasjonsselskap i Møre og Romsdal
- Emirates lanserer Asia-pass
- Amazon mot Perplexity: Rettstvisten kan få konsekvenser for reiselivsbransjen