Fra 1.januar til 15.september i år har Reklamasjonsnemnda mottatt 192 klager. På samme tid i fjor var det 175 som klaget, skriver forbruker.no.
– Økningen i antall klager er omlag fire prosent høyere enn økningen av antall solgte pakketurer. Siden vi har en større økning i innkomne saker enn hva økningen i salget av pakkereiser tilsier, er det naturlig å spørre om vi kan skjerpe oss. Vi vet at problemer lettere oppstår i pressede perioder, og så langt har 2006 vært hektisk – vi er derfor ikke veldig overrasket over økningen, sier reisebransjedirektør Rolf Forsdahl til Forbruker.no.
Trending
- Bare fire uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Georgia satser på Norden
- Which? anklager lavprisflyselskaper for misvisende priser på håndbagasje
- Norge som reisemål mister verdier: reiselivsbransjen svarer på PWC-rapport
- NBTA presenterte nytt innholdssamarbeid med Travel News
- Aer Lingus starter flyvninger mellom Dublin og Oslo
- Økning i norsk turisme til Frankrike
- Avinor melder om fortsatt vekst – våre naboer gjør det bedre